Wednesday, August 5, 2009

46 years from now

tahun: 2055
lokasi: kedai gani chakuetiau penang berhampiran yawata.

daku duduk keseorgan bersama rokok daun tembakau jawa sambil menunggu rakan-rakan yg lain datang. seorg awek menghampiri daku lalu daku memberi sekuntum senyuman manis kepadanya. lalu dia menyapa aku "pakcik nk minum apa?". "erm.. mcm biasa la. teh tarik. mkn stgi pakcik order lain. pakcik tunggu kawan pakcik mai." jawab daku. cis. awek ambik order rupanya. setelah air teh tarik sampai, aku menghirup bg membasahkan tekak yg kering disebabkan penangan rokok daun yg daku hisap dari td. "ahh. masyuk. terbaik kot." kataku di dalam hati.

tak lama selepas air aku sampai, adib yg masing maintain buncit bersama qawi yg menyimpan sideburn ala-ala elvis presley pun tiba bersama kereta kelisa taik cicaknya lalu duduk di meja bersama daku. "sorry lambat wei, td dok tunggu adib pakai pampers. lambat kot dia ni pakai pampers. aku dok kata tak payah pakai tp dia nk pakai jugak" kata qawi utk meminta maaf. "hahaha. takpa2 wei. aku pon baru ja sampai. adib tu kalau tak pakai pampers satgi dia dok tersemboq kt sini, mau org lain tak lalu makan. bau satu kedai. jenuh. hahahhaa" kata daku melawak kepada adib. "kojaq hg ni loq. aku buat hg satgi kot? aku pakai ni sebagai langkah berjaga-jaga hg taw dak. qawi la dok kalot sgt. dah la bawak kereta mcm kura ja. meter kereta aku tu aku tgk tak lari dari 40km/j" kata adib. "ok la tu aku boleh lg bawak kereta. hg tu dah rabun tak nampak apa dah. nampak kerbau pon hg kata gajah dok dalam bendang. hahahahaha" qawi membalas lalu kami ketawa beramai2.

"mana pit? awat hampa tak pi ambik dia skali ka?" tanya daku kepada qawi dan adib. lalu adib menjawab "satgi pit mai la. mcm la hg taktaw. dia tu kn jam dia delay sejam dari jam kita. satgi dia mai la tu". "hem takpa la dah mcmtu. jom la kita mkn dulu. aku lapaq dah ni dok tunggu hampa dua" daku mengajak mereka makan. setelah habis kami makan, tiba-tiba telefon bimbit qawi berbunyi. trutt truttt. "heloo. haaa.. laaa hg ni memang masalah sungguh la.. takpa2 kami pi kt hg.. hg kt mana tu?.. okk2.." qawi menjawab telefon bimbitnya. "sapa tu wei?" tanya daku. "pit. minyak kereta dia habis tang sekolah mahawangsa nuh. dia suruh pi antag minyk kt dia. jom la" jawab qawi. "pit hg tudia la. nyanyuk dah. banyak kali dah dok habis minyak. tudia la. org kata belah kanan tu meter minyak tp dia dok pi tgk meter temperature. mmg la tak turun-turun. pastu pakai habis minyak tengah jalan la. heiii apa nk jadi dgn abg ipaq aku sorg ni. hahahahah" kata adib lalu kami ketawa beramai2. setelah membayar makanan yg kami mkn td, kami bergegas membantu pit.

p/s: mcm tu la kot gelagat aku dan kawan2 time tua nnt. haha

9 comments:

nardo nerdo said...

berseni sngoh

kucinglipat said...

hahaha. maw taw la. tgk mak la cikgu apa. XD. hat ni org panggey pikiag masa depan

kHaiEysHa said...

haha lawak gila kot aku golek2 gelak !bwat cita angah bila da tua plak.kot2 stil makan popkon ka.haha

kHaiEysHa said...

haha lawak gila kot aku golek2 gelak !bwat cita angah bila da tua plak.kot2 stil makan popkon ka.haha

kucinglipat said...

hahaha. nnt la aku buat cerita lain pasal angah plak. skang ni bz sket. xdak masa nk pikir cerita2. XD

duie said...

ko lawak sial...ahahah..ade je cta..ahahahh..gud job..teroskan pjuangan anda

kucinglipat said...

hahaha. thx2. aku akan terus berkarya

adibond jebond said...

haramjadah babi wey.
hahaha.
butuh hg.
masa tu brand pampers manada dh.
aku pkai Dr.P
haha
butuh hg btoi loq.

kucinglipat said...

hahaha. orait la tu. dari aku tulis kotex. hahahaha