Wednesday, July 22, 2009

chicken lifeline

kisah ini berlaku di reban ayam daging berhampiran asun.

watak- ayam daging yg gemuk: pit
ayam daging yg kurus: qawi

pit: weh hg x lapag ka?
qawi: haih hg ni pit dok lapag sedia2.
pit: ha la. dah tengah hari kot. mau x lapag
qawi: ala hg tu bila2 pon hg lapag. x penah x lapag. stgi depa mai bg mkn la
pit: aku dah x tahan ni. perut dan bunyi semacam dah. hemm hg agak2 depa bg mkn apa harini?
qawi: bg mkn apa? haha pit hg ni dok buat lawak la. PENAH kita makan benda lain slain dedak. kot la nk boh perasa sikit dlm dedak tu. bg dedak cheese ka, dedak bbq ka, dedak tomato ka. x cemuih la sikit. ni dok mkn benda rasa sama ja
pit: aku kira apa. aku lapag aku tibai ja. MAW pikiag rasa sama.
qawi: kes tu badan hg boleh jadi gutu. hahahahha
pit: ala hg tak tau. badan mcm ni la ayam2 dara lain dok suka. sexy. kalau badan mcm hg mana ada sapa mau weh
qawi: sexy pala toknek hg. badan aku kuruih2 tough kot.
pit: hahaha. tough la sgt. hg taktau. ritu ada awek tu cun gila, gebu. mai dok puji body aku. aku jadi kemaih teruih.
qawi: mampoih pi kt hg la. aku ada nelly dah. hahahaha

seminggu kemudian, nasib mereka seperti ayam2 yg lain. dibawak keluar dari kandang mereka. depa ingat depa dah bebas dan dapat lihat dunia luar. yaa. mereka bebas. tetapi bebas dari dunia ini. mereka telah meninggalkan dunia ini pada jam 7 pagi di tempat persembelihan ayam berdekatan kg siam, jitra. lalu dijual kepada pemborong utk dipasarkan pada pagi tersebut. qawi si ayam yg kurus telah diperam menjadi sate manakala pit yg penuh isi telah dibuang tulang untuk dijadikan chicken chop di kedai pakmad cafe.

itulah nasib ayam daging. tetap ke perut manusia juga akhirnya. motif cerita ini adalah untuk menceritakan bahawa ayam2 juga mempunyai tabiat dan perangai yg tersendiri. mereka juga berbeza. sedangkan ayam pun berbeza, inikan pula manusia. tanpa jahat, siapalah si baik. tanpa rokok, siapalah lighter. dan tanpa gitar, siapalah amp. begitulah kita. saling lengkap melengkapi hidup masing2. manusia yg berbagai ragam inilah yg membentuk satu pertalian yg unik yg di panggil sahabat. XD

10 comments:

qawi said...

dalam sangkaq tu ada sekoq biri2. biri2 rambut rinting haha.

nice story weh aku bagi memba aku baca. depa suka

kucinglipat said...

hahaha. thx. biri2 tu jadi warden. stgi tkt depa dok isap rokok. stgi tebakaq pulak reban ayam tuh

adibond jebond said...

haa ni tuan biri2 mai dh.

kucinglipat said...

tudia. serigala bersama gigi yg aneh datang menyerang kandang. hahhaa

NUR AMEERA said...

HAHAHAH.
biri2 otak tk center :)

kucinglipat said...

tudia badak datang. XD

duie said...

jahat sial ko..hahahah..btw nice story

kucinglipat said...

thx2. hahaha. aku akan cuba menulis lebih menarik. pendek tetapi menarik. itu yg aku cari

Anonymous said...

awat kata gutu

kucinglipat said...

kata apa?