Sunday, September 20, 2009

hari raya fitrah

hari ni raya ke-2. ketika aku tulis ni, aku dok tunggu kawan2 aku bangun tidoq. hajat nk p rumah kalip malip. hem raya thn ni berjalan mcm biasa. mcm raya2 tahun lepas. dan jadual raya 1st pon sama mcm tahun2 lepas. berikut adalah jadual raya 1st aku yg x pernah umah dari dulu:-

-sembahyang raya kt taman
-beraya kt taman sat dan bila nk keluag raya jauh sikit, mak aku kata ni nk balik kampung koi 11. hg balik sebelum pukoi 11 taw.
-setelah selesai dan rumah aku x dikunjungi, bertolak ke kampung lepas zohor (walaupun janji pukoi 11 tp tetap pi lepas zohor dan perkara ini berlaku tiap2 tahun. hahahahha)
-menuju ke kampung belah ayah aku. sampai saja beraya ngn adik bradik, mkn2 sat. pastu menuju ke surau di depan umah tok aku untuk mencari port utk landing.
-selepas asar, kami mula bertolak ke tualang dimana sana merupakan port umah adik2 bradik aku. semua ada sana. pastu beraya lebih kurang. mlm balik rumah la. balik2 cari tilam teruih setelah overdose serunding dan ketupat.

di kesempatan ini aku nk ucap selamat hari raya kepada kawan2 semua hat xdan jumpak apa semua, mintak maaf lebih kurang, salah ckp, tekasaq melawak, kesalahan2 tatabahasa serta kesalahan2 yg tidak dapat dielakkan. ok la aku malas karang dah ni. besa la raya2 ni kena lemang dia memang tangkap urat balog sikit. hahaha

nantikan selepas ni entry "lemang bujang menjelang lebaran"

No comments: