Saturday, May 9, 2009

it would be much better

haram. dunia ni kdg menyakitkan hati. aku kdg dok pikiag apa akan jadi kalau dunia ni berubah. xdak lg bencna alam. xdak penderitaan. xda lg leaver time men dota. tobat dunia ni cukup bahagia. haha. org tua2 kata kita kena jadi pandai. mengaji tinggi2 baru a kita boleh bahagia. tapi kata2 tu bagi aku dah tak brapa releven pada masa lani. lani org x perlu pandai dari segi pelajaran saja. tp kita pon kena pandai ambik peluang. ambik peluang tu yg penting buat masa ani. tp ambik peluang bukan bererti menindas org lain. hanya untuk kebahagiaan sendiri. dan kebahagiaan org lain di tempat kedua. pandangan aku la kn, buatpa kita nk org lain bahagia kalau kita x bahagia. lebih baik kita bahagia dan kita share bahagia kita dgn org lain. yg tu lg better. ada org yg naive ni pikiag better kita korban bahagia kita utk org lain. n that is bullshit. buat apa kita nk paham apa itu F=MA. lebih baik kita paham daya akan terhasil dari tindakan sesuatu objek dengan pecutan. itu lebih baik dari menghafal benda yg ada. org kita lani lebih kepada meniru dan menidakkan sesuatu benda tanpa berfikir. dulu kita penah ka pikiag ada benda yg boleh hantag sesuatu benda dari tempat jauh. dan dengan segera kita ckp benda tu mustahill. tp lani bila kita ada internet baru la kita pikiag. eh boleh pulak kita hantag benda p tempat jauh tanpa dpt dilihat mata kasar. kena dulu kita tak pikiag mcmna nk buat benda ni semua dan sebaliknya menidakkan ia. tu la pemikiran org kita. kita cuba tunggu dan lihat tanpa mengambil peluang. aku sendiri pon dah menyesal. dulu aku x ambik peluang. tp buatpa menyesal skarang. bg aku benda dah lepas tu sudah cuma jgn dok ulang ja. alangkah hidup ni best kalau xdak kwn mkn kwn. xdak org yg suka menyibuk hal kita padahal pada masa yg sama dia x suka org sibuk pasai dia. x mcm bodo plak kan. dia sibuk boleh. bila kita sibuk dia bengang. haha. tp tu yg buat dunia ni seimbang. sebab ni dunia. bukan syurga. yah. dunia kita ni mcm satu diskriminasi. ada org pandai dan org bodo. tp tu tanggapan org yg pikiag x guna akai. tp bg aku xdak org yg bodo. mungkin dari sgi pelajaran dia bodo. tp dari segi lain dia pandai. benda ni satu benda yg subjektif. tp nk buat mcmna. melayu. tara tu dah. haha.

p/s: ubah mentaliti bukan bererti ubah identiti

No comments: