Friday, May 21, 2010

kisah pemandu motosikal yg rebel

jam dah tunjuk pukul 1.20 pagi. hujan masih renyai2 turun mencurah tak henti-henti. gua nekad nk balik rumah sbb gua pikir hujan renyai2 ja. xda la nk basah sgt pon kalau balik.

gua start enjin moto ekali5 membe gua. kasi naik, lepak atas moto jap kasi enjin panas baru gua boleh bawak ala2 velentino rossi. sambil tu gua kasi cucuh rokok surya yg ada dalam poket gua. fuhhhh gua sembur asap dia. mmg masyuk asap pekat surya bau sweet2 gitu. pastu gua teruskn perjalanan gua nk balik. hujan renyai2 tp takda nk rasa pon titisan air. mungkin sbb gua bawak mcm pakcik. dlm 40km/j ja sambil gua feeling j.Lo ada blakang gua dok pelok gua rapat2.

lepas dalam 3 km ja perjalanan gua, gua nampak satu lopak air besar. gua dgn smooth ja kasi cilok lopak air tu. kasi ambik ngam2 kt hujung bahagian ada air sikit. "ehh haram j***", moto gua melambung2 masuk dalam lopakait sikit tu tp dalam. gua hampir2 terbabas tp mujur berkat tunjuk ajar valentino rossi, gua maintain cool. seluar gua dah basah separuh takat lutut sebab air percik td. gua mmg nk saman menteri kerja raya sbb tak reti2 nk repair jalan. makan gaji buta ja reja. tu tak tambah duit project yg dia makan sorg. mmg mmg hangin gila time tu. habes semua org gua maki dlm hati. nk maki depan2 gua takut.

gua terus perjalanan. sambil jarang2 gua isap surya gua yg boleh tahan utk perjalanan 15km. sambil gua tgh feeling sorg2 dan dah melupakan peristiwa jatuh lubang td. tiba2 satu lori minyak laju dari arah blakang. time tu plak ngam2 jalan ada lopak air depan aku. pergh. mmg basah habis sekali rokok2 aku. aku angkat jari hantu aku ke arah lori tu. aku pon tak pasti kenapa aku angkat sebab time tu dah pukul 1.30 pg dan jalan tu xdak lampu. kemungkinan lori tu nk nampak mmg sgt sukar. tp gua tetap angkat nk tunjuk rasa tak puas hati gua. lu tunggu la gua ada lori nnt, gua kasi basah semua penunggang motosikal yg gua nampak.

last2 gua sampai rumah dgn basah kuyup walaupun hujan mcm dah berenti. shit!

No comments: