Monday, October 26, 2009

delicate therminology

satu benda yg plg menarik tentang dunia ni, kita taktaw apa yg akan berlaku lepas ni. ya la kalau kita taw mmg dah jadi tak menarik la kn? tak la org tikam nombot ekoq, takdak la org bet time tgk bola dan menjadikan semua benda ni dah tak menarik. tp yg plg penting kita menikmati dunia ni sepenuhnya. masa-masa muda ni la nk cari kenangan, cari kematangan, cari pengalaman. dan yg pasti bak kata ted mosby dalam siri how i meet your mother, "dont postpone your joy". tp ni bukan bermaksud menikmati ke arah yg sia-sia. tp ke arah memberi kenangan.

bercinta. tu rasanya kenangan yg wajib ada dlm seseorg remaja. agak buhung la kalau ada org kata xdak kenangan pasai bercinta. ada saja karenah dan ragam. ada yg stai setiap bulan awek baru, ada yg jenis kekasih awal dan akhir mcm lagu jamal abdillah tu, ada yg jenis awek ramai satu masa. beribu cerita boleh kita dengaq pasai org bercinta ni. tp apa yg baiknya pasai benda ni, kita boleh lebih paham pasal dunia, pasal manusia, pasal komunikasi, dan macam2. semua dalam satu package mudah guna. cantik kan benda ni? tp apa pon biarlah kita terus matang hadapi dunia. walaupun kadang ada jatuh bangun. hati manusia tu kena jaga. bak kata fadel akmal, "hati-hati dengan hati". memang penuh bermakna ayat ni bila 1st time aku dengaq

kawan-kawan. haaaa natang ni la yg satu2 benda aku xleh hidup kalau xdak. bukan kata aku, semua org pon sama. xdak awek xpa lg. xdak kawan, boleh kena penyakit ketandusan pemikiran. dan masa muda ni la rasanya saat paling sesuai untuk dengan kawan2. sbb aku tgk kalau org dah kawin, terutama yg dah lama sikit kawin tu family come 1st. dan time tu la saat kenangan time dgn kawan2 ni jadi cerita kt anak2. dan untuk aku, depa ni la 1st benda aku pikiag kalau nk dekat dgn cuti. menghabiskan masa dgn kawan2 tanpa hirau apa2 pasai pelajaran. mmg saat terbaik dan mimpi indah untuk aku. mungkin ada kawan yg sentiasa dok sebelah kita, ada yg jenis tenggelam timboi, ada jugak yg jenis jumpak skali ja pastu hilang bertahun2. tp tu semua kawan. hebat gak la title kawan ni. senang dan efektif. walaupun kedengaran senang tp nk cari yg betoi2 kawan tu susah. dan aku dah ada beberapa org yg dipanggil kawan dan aku syg depa semua. muahhh3 beliu kawan2. hahaha.

p/s:adib, pastikan projek kita berjalan lancar. kita perlu berusaha keras. its gonna be legend.. wait for it.. dary.. legendary!

No comments: