Thursday, October 1, 2009

its all magic until u know its a trick


pasal magic2 ni aku mula minat dari skolah menengah lagi. time tu ada la membe2 dok buat magic2 bodo pakai kad terup. pastu bila mula mengenali youtube, aku mula rajinkan diri dok tgk benda alah ni. mmg menarik pon. pastu nk jadi cerita, bila aku masuk utm ni ada sorg membe aku ni mmg pro gila buat card tricks. time tu aku mmg menjadi peminat setia dia la. bila dia buat ja aku mesti ada sebelah dok tgk. fokus aku pada masa tu melampaui 110% dari kadar fokus seekor burung kakak tua. dan dari situ aku mula explore sendiri dunia magic ni.

mungkin bagi org magic ni satu benda yg impossible. tp dengan memanipulasikan ilusi optik manusia, suatu pergerakan yg simple boleh jadi suatu yg mustahil. dan seni ini la yg dipanggil magic. bagi kita, sesuatu yg mustahil itu kita akan terus libatkan dengan syaitan. tp semua tu suatu yg tidak logik kerana ilusi yg dihasilkan oleh para magician ini sebenarnya telah dipraktis sejak sekian lama. tp sejak akhir2 ni aku dapat taw ada seorg magician dekat channel astro yg dok reveal semua magic ni. aku rasa dia agak tidak patut buat mcm tu sebab mulai saat itu, magic ni dah jadi suatu yg tak interesting. tp ada jugak good impact dari benda ni. mungkin lepas ni para magician kena la menambah baik trick2 mereka. menjadi sesuatu yg bak kata org putih "beyond impossible". hahaha. kalau ada sapa yg tertarik nak tgk magic2 ni boleh ja search kt youtube. bersepah video dari budak2 kecik buat magic bodo sampai la professional magician.

dan aku nk gak promote dua org magician yg aku respek:

gregory wilson - dia ni magician+comedian. dia jugak dapat gelaran king of steal sebab cekap curik brg org. memang haram sikit dia ni punya prangai

katsuya matsuda - dia ni magician yg buat trick melampau batas pemikiran manusia. trick dia mcm simple tp sakit otak gak la nk pikiag.

kalau sapa yg berminat tu tgk la noh. dan lagi satu aku nk pesan, jgn dok percaya la benda2 tahyul ni. hahahaha.

No comments: