Saturday, July 25, 2009

aku nk jadi mcm mamak yasmin

seperti biasa, aktiviti malam aku dirumah adalah melepak. dan kadang kala bermain futsal. aizat fahmi yg merupakan star futsal taman aku selalu mengajak dan "set" futsal untuk budak taman aku. pada suatu malam, kami ada set futsal selama dua jam dan menjemput segala bala rakan kami untuk bermain. mmg sgt puas la malam tu. ada 20 org lebih. setelah penat bermain selama dua jam dan menyelesaikan bayaran futsal kami yg agak murah berbanding selalu kerana malam tu ramai yg main. puas pon puas. jadi kami beramai2 pergi la ke restoran nasik kandar yasmeen di pekan tanah merah berhampiran yawata untuk menghilangkan dahaga sambil melepak beramai.

setelah sampai dan menyambung meja dalam 4 buat meja gak kot. kami duduk la beramai2 sambey menunggu brahim ambik order. sampai ja brahim, dia pon mula mengambil order sorg demi sorg tanpa mencatat pada sebarang kertas. " ha keelli, minum? haa hidung, minum? haa wushi, minum? ha afro, minum?" kata2 brahim dengan pelat mamaknya memang menarik. kami sebagai antara pelanggan yasmeen mmg dia dah kenai. nama2 samaran kami mmg dia dah hapai dah. mmg bila dia sebut, kami satu meja dok gelak. pakat2 dok boh nama samaran kt org len. kata hg aku. haha. ha sambung. lepas habis dia ambik order 20 org kami, dia pi la masuk dalam bg order. pastu bila sampai ja minuman dan nasik 2.50 kami, fuhh cukup x lebih x kurang.

aku cukup teruja dgn depa. kadang2 memba aku dok buat pemain. mula order. pastu memba len order. pastu aku order balik tukag ayag. tgk2 x silap pon. haram sungguh depa ni. otak apa xtaw. rasanya mengaji x tinggi tp otak ligat gila. dengaq sekali dah hapai. aku hat mengaji u ni pon dok pi kelas haram xleh nk tangkap apa lecturer ckp. balik kena study dua tiga kali baru boleh. aku kadang dok pikiag mcm mana la depa ni dok hapai. hebat kot depa ni. depa ni menghapai utk dapat duit. aku memang tabik gila la. aku teringin nk jadi hebat mcm depa ni. sapa kata mamak yasmeen x hebat? haaa

p/s: sedih dgn kerajaan. depa bg duit utk student menghapai, tp student bukan nk menghapai apa hat depa study.

No comments: